SIEMACHA

Tworzymy otwarte, zasobne i uczące się społeczności oparte na wolnym wyborze, szczerym dialogu i poszanowaniu zasad.


Przejdź do siemacha.org.pl

lub wybierz obszar, który Cię interesuje
TERAPIA
Siemacha Bar
Duch miejsca, oferta na propsie i NGOs z pomysłami
Do 2019 r. na polskim rynku ma powstać 546 tys. m2 nowej powierzchni handlowej. Polska znajdzie się tym samym na trzecim miejscu w skali Europy Środkowo-Wschodniej pod względem liczby czynnych obiektów handlowo-usługowych*. Nowe centra to nie tylko nowe możliwości. To przede wszystkim wyzwania, jak przyciągnąć, a zwłaszcza zatrzymać nowych klientów, szczególnie tych młodszych.
Dla młodych ludzi galerie handlowe są miejscem, w którym po prostu spędza się czas wolny. Oferta handlowa jest dodatkiem do strefy rozrywkowej. Kino, kręgielnia, fast food, czasem siłownia. Z tego najczęściej korzysta młodzież po przekroczeniu progu centrum. Dużą popularnością wśród młodych ludzi cieszą się także rozstawione na pasażach… ławki. Bo gdy skończy się kieszonkowe, można na nich spokojnie pogadać z kumplami.

A gdyby tak zaprosić młodzież do zaaranżowanej specjalnie dla niej przestrzeni na terenie centrum handlowego? Brzmi nierealnie? Być może, ale pomysł ten już kilkakrotnie z sukcesem wcieliło w życie Stowarzyszenie SIEMACHA, które od 2010 r. wspólnie z samorządem lokalnym i centrami handlowymi realizuje inicjatywę „SIEMACHA Spot w galeriach handlowych”. Do tej pory placówki SIEMACHY powstały w pięciu lokalizacjach, dużych i prężnie działających galeriach handlowych, których właściciele stawiają na edukację, dostęp do szeroko pojętej kultury, nie boją się przedsięwzięć innowacyjnych realizowanych w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu.  
 
 
Na pierwszy rzut oka siemachowe Spoty przypominają świetlice, w których dzieci i młodzież mogą spędzić czas wolny. Z każdą wizytą w placówce nabiera się jednak coraz silniejszego przekonania, że nie tylko o zagospodarowanie czasu wolnego tu chodzi. Po przekroczeniu progu każdego ze Spotu przykuwają wzrok ciekawie zaaranżowane i wyposażone w profesjonalne sprzęty pracownie muzyczne, artystyczne i edukacyjne, a także sale warsztatowe oraz sportowe. Największe wrażenie robi jednak nie to, co materialne, a to, co pod powierzchnią. To jest umykająca definicjom atmosfera rówieśniczej zabawy, duch miejsca.

Bo w SIEMACHA Spot chodzi o to, by się spotkać. Odkryć zainteresowania, następnie je rozwijać, a także próbować nowych hobby. Chodzi o to, być wśród kolegów i dzięki temu uczyć się pracy w grupie, rozwijać umiejętności społeczne i budować przyjaźnie. W Spocie SIEMACHY chodzi też o to, by nadążać za dziećmi i młodzieżą, dlatego jeśli kierują oni kroki do centrum handlowego, trzeba iść tam za nimi.

O  duchu miejsca, roli galerii handlowych w wychowaniu dzieci i młodzieży, świadomym i odpowiedzialnym kształtowaniu przestrzeni miejskiej przedstawiciele Stowarzyszenia SIEMACHA, Gemini Park Tarnów, a także firmy Amrest będą rozmawiać podczas Shopping Center Forum w dniach 27-28.09.2017 w EXPO XXI w Warszawie. 

27.09. o 14:35 na terenie targów odbędzie sie spotkanie Rynek centrów handlowych w przestrzeni społecznej. Case studies: programy Karty Dużej Rodziny i SIEMACHA Spot. Karta Dużej Rodziny jako wyraz społecznej odpowiedzialności biznesowej oraz skuteczne narzędzie budowania zasięgu sieci handlowej, w którym SIEMACHĘ będzie reprezentować Pani Anna Litwora, Wiceprzewodnicząca Zarządu Stowarzyszenia.
Shopping Center Forum to największe targi i konferencja rynku centrów handlowych w Polsce i Europie Środkowej. W tegorocznej jesiennej edycji Forum weźmie udział około 1500 osób. Więcej na temat wydarzenia czytaj na stronie organizatora.

* dane za evigo.com